EMPLOYER BRANDING 2025

Miért lehet előnyös az Employer Branding?

Mi az Employer Branding és Miért Lehet Előnyös Számodra?

A munkáltatói márka a vállalat hírneve és megítélése a munkavállalók és álláskeresők szemében. Ez a szervezeti kultúrát, az értékeket, a vezetési stílust és a munkakörnyezetet is magában foglalja.

Két fő aspektusa:

Belső employer branding, amely a meglévő alkalmazottak élményeit és juttatásait érinti.

Külső employer branding, amely a vállalat megítélését jelenti a munkaerőpiacon.

Egy erős munkáltatói márka segít a legjobb munkaerő bevonzásában, a munkavállalói elköteleződés növelésében, a fluktuáció csökkentésében és a toborzási költségek mérséklésében.

A folyamatosan változó munkaerőpiacon a munkáltatói márka tudatos építése rövidebb távon is versenyelőnyt jelenthet, és hosszú távon is lehet a céged sikerességének kulcsa.

Hogy Épül Fel Egy Erős Munkáltatói Márka?

Két szóval megválaszolva: Belülről kifelé

Persze ennél jóval többről van szó, amit nehéz lenne néhány sorban elmagyarázni, hogy melyek a munkáltatói márkaépítés eszközei, ezért a teljesség igénye nélkül:

Ahhoz, hogy a céged munkáltatói márkájának építése hatékony legyen, érdemes kidolgozott stratégiát követned.

Ez többek között magába foglalja a belső azaz a munkavállalói komfort megteremtését, a belső kommunikációt, valamint a külső kommunikáció megtervezését is.

Fontos kihangsúlyozni, hogy egy valódi brand, azaz a munkáltatói márkád minden esetben belülről kifelé épül!

Az employer branding egyik fontos eleme, hogy megmutasd a céged valódi értékeit és kultúráját.

Az emberek sokkal jobban bíznak olyan vállalatokban, amelyek átláthatóan és hitelesen kommunikálják, milyen célokért dolgoznak, és hogyan viszonyulnak a társadalmi kérdésekhez, például a társadalmi felelősségvállalás terén.

Tipikus employer branding eszközök közé tartozhatnak többek között például a céges rendezvények, a cégen belüli tréningek, és a rugalmas munkavégzési lehetőségek (például a home office).

Számos employer brand research rámutatott arra, hogy az álláskeresők többsége elsősorban olyan munkahelyet keres, ahol tisztelik a munkavállalók magánéletét, versenyképes juttatások mellett barátságos munkakörnyezetet kínálnak.

Erős munkáltatói márka felépítése: hogyan vonzzuk és tartsuk meg a legjobb tehetségeket?

Belső Kommunikáció és a Céges Kultúra Szerepe a Munkáltatói Márkaépítésben

Amikor a cégen belül nincs összhang és megfelelő tájékoztatás, akkor a munkáltatói márka külső kommunikációja sem lesz hiteles.

Sok vállalat meghatározza és jól látható helyeken feltünteti az értékeit, de nem tisztázza, hogyan kell azokat a mindennapokban alkalmazni.

Kiemelten fontos, hogy a cég napi működését és az emberek közötti kapcsolatokat ugyanazok az alapelvek határozzák meg, mint amiket kifelé is közvetítesz.

A kollégáid gyorsan megérzik, ha a vezetőség más hangot üt meg kifelé, mint befelé, arról nem is beszélve, hogy ez hamar terjed a „nagyvilágban”.

Alapvető pillére, hogy a munkavállalóid pszichológiai biztonságban érezzék magukat és fel merjék vállalni az esetleges nehézségeiket ami a csorbíthatja a csapatkohéziót.

A belső kommunikációt segítheti például a rendszeres vezetői fórum, ahol a munkatársak nyíltan elmondhatják a véleményüket, ötleteiket.

Az egyik kedvenc ötletelésre ösztönzőm: „Rossz ötlet nincs, legfeljebb olyan amit most nem használunk”.

Óriási szerepe van a közvetlen felettesek és a beosztottak közti kapcsolatoknak is!

Egy nyitott, bizalomra épülő légkörben sokkal könnyebb bevonni a dolgozókat a munkáltatói márkaépítés folyamatába.

A vállalati kultúra belső kommunikációval történő erősítése magába foglalhat különféle rendezvényeket és programokat.

Az ilyen rendezvények összehozzák a különböző területeken dolgozó kollégákat, ezeket pedig a csapatszellem növelése érdekében is érdemes rendszeresen megszervezni.

Ilyenek lehetnek például szervezett közösségi akciók a vállakozáshoz közeli településeken, közös sporttevékenységek, vagy akár belső képzések.

Amikor a munkatársak jól érzik magukat a cégnél, és büszkék rá, hogy annak a részesei, akkor hosszú távon is kiemelkedően jól fog teljesíteni a munkáltatói márkád.

Külső Kommunikáció Szerepe a Munkáltatói Márkaépítéshez

Ma már aligha lehet hatékonyan toborozni és munkáltatói márkát építeni anélkül, hogy ne használnád a különböző online kommunikációs csatornákat és a közösségi médiát is.

Egyes felmérések alapján a megkérdezettek közel 75%-a alaposan megvizsgálja egy vállalat munkáltatói hírnevét is amikor jelentkezik.

Nem mindegy, milyen tartalommal, milyen hangnemben és milyen gyakran jelentkezel ezeken a platformokon.

A legsikeresebb cégek egy előre kidolgozott terv alapján posztolnak, A/B tesztekkel figyelik a közönség reakcióit, és ehhez mérten finomítják a stratégiát.

A hosszú távon fenntartható külső kommunikációs stratégia a következetes brandépítésről és a közönség valódi igényeinek megértéséről szól.

A social media felületeken a “tökéletesre fésült” céges kommunikáció ma már az esetek többségében nem jön be.

Sokan éppen a hétköznapi, őszinte, olykor humoros tartalmakra vágynak, amelyeken keresztül jobban belelátnak a vállalat mindennapjaiba.

Külső kommunikáció employer branding célokra – vonzó munkahelyi imázs kialakítása.

Munkáltatói Márkaépítés a KKV-k Számára: Hol Érdemes Kezdeni

A kis- és középvállalkozások számára a munkáltatói márkaépítés ugyanolyan fontos, mint a nagyvállalatok esetében, azonban a kisebb erőforrások miatt más megközelítést igényel.

A sikeres employer branding kezdete nem feltétlenül a nagy költségvetésről szól, sokkal inkább az átgondolt stratégiáról és a hiteles kommunikációról.

A Munkáltatói Értékajánlat (EVP) Meghatározása

Ahhoz, hogy egy KKV-ként vonzó legyél a tehetséges munkavállalók számára, egyértelműen meg kell határozni, mit kínálsz a kollégáidnak.

Az EVP magában foglalhatja:

  • Barátságos, családias munkahelyi légkör
  • Rugalmas munkavégzés vagy egyéni munkarend
  • Gyors döntéshozatali folyamatok, kevés bürokrácia
  • Folyamatos szakmai fejlődési lehetőségek
  • Egyéni elismerés és közvetlen kapcsolat a vezetőséggel
  • Céges Kultúra és Munkavállalói Élmény Fejlesztése

A KKV-k egyik legnagyobb előnye a személyesebb, közvetlenebb munkakörnyezet, ezért is kiemelten fontos, hogy a dolgozók jól érezzék magukat. Már önmagában ez a pozitív munkakörnyezet hosszú távon is elkötelezettebbé teheti őket.

Például:

  • Nyitott kommunikáció és rendszeres visszajelzés
  • Rendszeres Anonim kérdőívek
  • Motivációs programok, csapatépítő események
  • Belső képzések és fejlődési lehetőségek
  • Egészségtudatos kezdeményezések, például sportprogramok
  • Külső Kommunikáció és Online Jelenlét

A munkáltatói márkaépítésed egyik legfontosabb eleme a hiteles külső kommunikáció.

Még kisebb vállalkozásként is érdemes figyelmet fordítanod arra, hogyan jelensz meg a munkaerőpiacon és az online térben. Figyelj rá, hogy amit kifelé kommunikálsz az valóban fedje az igazságot.

Keresőoptimalizált karrieroldal: Egy átlátható és informatív karrieroldal segíti a jelentkezőket a cégről való tájékozódásban.

Közösségi média: Hiteles, munkavállalói élményeket bemutató posztok, videók és interjúk növelhetik a vonzerőt.

Álláshirdetéseid újragondolása: Egy jól megfogalmazott álláshirdetés vonzóbb lehet a célcsoport számára.

Kis- és középvállalkozások employer brandingje – versenyelőny a munkaerőpiacon.

Kis Költségvetéssel Nagy Hatással az Employer Brandingre

A munkáltatói márkaépítés nem feltétlenül igényel nagy anyagi ráfordítást. A hitelesség, a jól megfogalmazott értékajánlat és az aktív kommunikáció hosszabb távon gyakran sokkal többet ér, mint egy drága PR-kampány.

A KKV-k sikeres employer branding stratégiájának alapja az átláthatóság, a munkavállalók elégedettsége és a következetes kommunikáció. Amikor a dolgozók jól érzik magukat, ezt továbbadják másoknak is, így a cég természetes módon vonzóbbá válik a tehetséges munkaerő számára.

A kisebb vállalkozások előnye, hogy közvetlenebb kapcsolatban állnak munkavállalóikkal, így az employer branding alapjai organikusan is kialakulhatnak. Egy támogató, emberközpontú vezetési stílus, a munkavállalók megbecsülése és a közösségépítés sokkal erősebb elköteleződést eredményezhet, mint bármilyen pénzköltésre épülő kampány.

Az egyik leghatékonyabb eszköz a munkáltatói márkaépítésben a belső kommunikáció fejlesztése. Egy transzparens vezetőség, amely rendszeresen visszajelzést ad és meghallgatja az alkalmazottak véleményét, olyan munkahelyi légkört teremt, ahol az emberek többsége szívesen dolgozna.

Az ilyen környezetben dolgozók maguk is márkanagykövetekké válnak, és pozitív tapasztalataikat megosztják ismerőseikkel, szakmai közösségeikkel.

Egy másik költséghatékony employer branding eszköz a belső elismerési rendszer kialakítása. Az egyéni és csapatsikerek rendszeres megünneplése, akár egy egyszerű nyilvános dicséret vagy egy kis ajándék formájában, növeli a motivációt és a munkavállalói elégedettséget. Ez nemcsak a fluktuáció csökkentésében segíthet, hanem az új tehetségek bevonzásában is, hiszen a pozitív munkakörnyezet híre könnyen eljut a lehetséges jelöltekhez.

A közösségi média tudatos használata szintén kiváló lehetőség arra, hogy egy kisvállalkozás költséghatékonyan építse munkáltatói márkáját. A céges mindennapokat bemutató posztok, a munkatársak sikertörténeteinek megosztása vagy akár egy-egy kulisszatitkokat bemutató videó hiteles képet ad a vállalatról. Az őszinte és emberközeli kommunikáció bizalmat épít, és előnyt jelenthet a toborzás során.

Amire Számíthatsz Együttműködésünk Során

Személyre Szabott

Nem kínálunk sablonos megoldásokat, minden ügyfelünkhöz egyedi igényeik alapján közelítünk, és  célzott stratégiákkal dolgozunk.

Magas Színvonalú

Tapasztalt szakértők bevonásával, hatékony megoldásokat ajánlunk, amelyek hosszú távon is fenntartható eredményeket biztosítanak.

Partneri Kapcsolat

Ügyfeleinkkel állandó kapcsolatban állunk, ezzel biztosítva a sablonmentes, személyre szabott szolgáltatást, és a rugalmasságot.

Kapcsolatfelvétel

Kapcsolatfelvétel

Hozzuk Ki a Maximumot a HR Területén is a Cégedből!